Retour à l'EHESS

Actes de Congrès à comité de lecture, symposiums

  • Mohamed H.,    Dietrich, G. Bril, B. (2011) Vection does not perturb squatting posture. SKILLS, Montpellier 15-16 décembre.

  • Dupuy, L., Bril, B., Dietrich, G. & Corbetta, D. (2011) A functional approach to learning to walk. SKILLS, Montpellier 15-16 décembre.

  • Nonaka, T. & Bril, B. (2011) Dynamics of Asymmetric Bimanual Coordination in Dexterous Tool-use. In E. Charles & L. J. Smart. (Eds.), Studies in perception and action XI, (pp.224-229) Psychology Press   

  • Bril, B., Nonaka, T., Rein, R. (2009) Functional tuning of action to task constraints in tool-use: the case of stone knapping. J.B. Wagman and C.C. Pagano (Eds.) Studies in Perception and Action X (pp. 5-7). Fifteenth International Conference on Perception and Action. New York: Psychology Press.

  • “Goal-directed actions: from function to movement”. Convenors Blandine Bril & Gilles Dietrich. (2007) European Workshop on Movement Science (EWOM7) Amsterdam, May 31-June 2.

  • Bril, B., & Foucart, J. (2005). Enacting the perception of the affordances of potential tools I: the case of children hammering. Thirteenth International Conference on Perception and Action (pp. 3-6), Monterey, California, USA.

  • Bril, B., Ferrufino, L. (2005). Squatting: a universal resting posture that minimises instability? Gait and Posture, 21 (Suppl. 1), S34.

  • Ferrufino, L., Bril, B. (2005). Posture universelle de repos, la posture accroupie. Une recherche de stabilité optimale ? Recherches Actuelles en Sciences du Sport - EDP Sciences, 539-540.

  • Foucart, J., Hirata, S., Fuwa, K., & Bril, B. (2005). Enacting the perception of the affordances of potential tools II: the case of chimpanzees nut-cracking. Paper presented at the Studies in Perception & Action VIII - Thirteenth International Conference on Perception and Action (pp. 10-14), Monterey, California, USA.

  • Goasdoué, R., & Bril, B. (2005). The Role of Instrument Properties in Music Performance: Variations in Sound and Movements Induced by Baroque-Violin Playing. In H. Heft & K. L. Marsh (Eds.), Studies in Perception and Action VIII - Thirteen International Conference on Perception and Action (pp. 157-161). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.

haut de page

Actualités

Objets communicants et contextes d'apprentissage chez les enfants (0-12 ans)
Journée d'étude sur l'apprentissage qui réunira des chercheurs en sciences d'éducation, des enseignants, et des chercheurs en sciences sociales: un regard croisé sur les interactions entre les enfants et les objets communicants en contexte.

Le geste technique et son apprentissage
À travers une alternance de conférences et d'ateliers pratiques d'enregistrement du mouvement, on proposera d'une part une réflexion sur les interactions entre techniques, méthodes et théories, et d'autre part on montrera les parentés des processus d'apprentissage par delà la diversité des techniques étudiées.

Groupe de recherche apprentissage et contexte
Actualités scientifiques de l'Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales - Groupe de recherche apprentissage et contexte

Les autres nouvelles du GRAC